zondag 16 januari 2011

review oogschaduwdoosje

Dit oogschaduwdoosje heb ik een keer van m'n oma gekregen. Helaas weet ik niet van welk merk deze is, dit staat er ook niet op. Je ziet ook de swatches van de kleuren.

het doosje:









het doosje open:
 uiterlijk van het doosje:
Ik vind het een erg fijn doosje, helaas is hij al beschadigd, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij best goedkoop was (prijs weet ik niet). Het fijne ervan is dat je de kleuren door de 'raampjes' kan zien die in de deksel zitten. Daarnaast zit er een spiegeltje in. Een grotere is handiger, maar deze kan je gebruiken als je geen andere heb. Er zitten ook 2 sponsapplicators bij. Zelf vind ik deze kwastjes niet fijn, ik gebruik liever kwasten, maar voor mensen die geen goede kwasten of helemaal geen kwasten is dit natuurlijk perfect.

de kleuren:
De kleuren zien in het doosje er heel mooi en gepigmenteerd uit. Maar schijn bedriegd, de kleuren hebben namelijk niet veel pigment. Als je hem gebruikt dan kan je het beste met water of basis gebruiken. Sommige vinden de NYX jumbo pencil in de kleur Milk erg fijn om als basis te gebruiken. Er zitten 36 kleuren in. Als hier meer pigment in zat, was hij heel fijn om smokey eyes mee te maken.

Swatches:
rij 1 groen
De bovenste rij is met water en de onderste zonder water. Zoals je ziet zijn de kleuren mooier als je water gebruik. Hier heb ik bij iedere kleur 2 veegjes in de pallet gebruikt en op m'n arm 3 veegjes.







rij 2. blauw
dit vind ik de mooiste rij, want hier zit redelijk veel pigment in voor deze pallet.








rij 3. paars
Dit vind ik zelf de lelijkste rij. Er zit namelijk heel weinig pigment in deze rij.








rij 4. zwart/bruin (nude)
Net zoals bij de paarse zit bij deze ook weinig pigment in de kleuren. Hier zit wel meer in dan bij de paarse.







Zoals je ziet zit er erg weinig pigment in alle kleuren. dit is erg jammer, want verder is dit een heel mooi pallet, omdat er heel veel verschillende kleuren in zitten.

Conclusie:
mooie pallet, maar lelijke kleuren die geen pigment bevatten. ik zelf raad deze pallet niet aan.

Kaylee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten